جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند

جلسه توسعه تولید کالاهای سلامت محور در منطقه آزاد چابهار برگزار گردید

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 2/07/11 | تعداد بازید :554
با حضور مدیران و کارشناسان سازمان غذا، دارو و سلامت کشور جلسه توسعه تولید کالاهای سلامت محور در منطقه آزاد چابهار برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ سعید علی بزرگ‌زاده مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با حضور سرپرست اداره کل نظارت بر فرآورده‌های سنتی و طبیعی مکمل، معاون فنی نظارت بر فرآورده‌های سنتی و مکمل، رئیس مرکز حلال، عامل ذیحساب، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و پایش بودجه سازمان غذا، دارو، معاونین غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر و جمعی از مدیران و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار به منظور بررسی زیر ساخت‌های استان سیستان و بلوچستان و منطقه ازاد جهت توسعه تولید کالا‌های سلامت محور جلسه هم‌اندیشی برگزار گردید.

بزرگ‌زاده بیان کرد: پیرو تعاملات پیشین و اقدامات انجام شده جهت هم افزایی و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی استان درخصوص توسعه تولید کالا‌های سلامت محور این جلسه برگزار شد.

وی همچنین با ارایه گزارشی از عملکرد این حوزه در منطقه افزود: بیشترین کارگاه‌های تولیدی سلامت محور در بین مناطق آزاد، در چابهار فعال است که کلیه مجوز‌های آن توسط این مدیریت صادر می‌شود و همچنین تنها منطقه آزادی است که ۲۰ درصد کالای اساسی کشور از طریق این منطقه وارد کشور شده و تمام بررسی‌ها و مجوز‌های لازم هم در این منطقه صادر می‌گردد.

بر پایه این گزارش وی همچنین اظهار کرد: توسط می‌همانان بازدید‌های می‌دانی از مرکز استان از شهرک‌های صنعتی و آزمایشگاه کنترل غذا و دارو زاهدان، واحد تولیدی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه کنترل غذا دارو منطقه آزاد چابهار انجام و مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

سعید علی بزرگ‌زاده مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه عنوان کرد: گزارشی از عملکرد و گستره فعالیت آزمایشگاه کنترل کیفی منطقه هم در این نشست ارایه گردید و بر توسعه همکاری فی مابین تأکید گردید.

شایان ذکر است تیم اعزامی ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت‌های ایجاد شده، برای توسعه تولید در بخش کالا‌های سلامت محور جهت برگزاری همایشی در مرکز کشور با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و منطقه آزاد چابهار در این بخش اعلام آمادگی کردند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل